Dag 2 - vrijdag 12 augustus 2016 - Reisverslag uit San Juan Hill, Verenigde Staten van Familie Jongman - WaarBenJij.nu Dag 2 - vrijdag 12 augustus 2016 - Reisverslag uit San Juan Hill, Verenigde Staten van Familie Jongman - WaarBenJij.nu

Dag 2 - vrijdag 12 augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Familie

12 Augustus 2016 | Verenigde Staten, San Juan Hill

Gisteren al online ingecheckt. Als we 's ochtends heel vroeg wakker worden van de wekker blijkt dat de vlucht 2,5uur vertraagd zal zijn! Balen, meteen al zo'n vertraagde start van de vakantie. Maar goed, we kunnen nu dus nog wel even 2 uurtjes in het hotelbed blijven liggen.

Om 8u gaan we naar Schiphol. Het blijkt daar vandaag de drukste dag van het jaar te worden. Bij de douane wordt Jard zn tas extra gecontroleerd en hijzelf uitgebreid gefouilleerd. Nu op zoek naar een ontbijtje, even winkelen en dan boarden. Bij het boarden wordt Jard er weer uitgepikt en weer wordt hij apart gefouilleerd, zn tas binnenstebuiten gekeerd en wordt hij getest op verboden stoffen. Als Ingmar gaat vragen wat er is dan zeggen ze dat ze stoffen die gebruikt kunnen worden voor het maken van explosieven aangetroffen zijn op zijn handen....! Maar dat kan ook in gel zitten...! Spannend, maar na overleg met een Superior mag hij toch door. Om 12u vliegen we dan eindelijk weg(geplande tijd was 09.15uur).
We kijken film en slapen wat. Om 13.30u USA tijd (19.30u NL tijd) landen we op Newark Liberty Airport. Daar wordt Jard zelfs door de US Customs meegenomen en wordt hij apart ondervraagd over zijn connecties in het Midden-Oosten (?) en waar hij allemaal geweest is. Net als op tv! Maar ook hier mag hij weer weg en zijn we vrij om te gaan. We nemen een taxi naar ons hotel. Daar frissen we ons op en gaan dan toch echt op pad.
Door Central Park, naar 5th Avenue, kopen vast kaartjes voor morgen voor Rockefeller Tower, eten een echte Amerikaanse Burger, lopen via Broadway naar Times Square en kijken onze ogen uit op deze eerste dag in the Big Apple.
Moe gaan we naar bed.....