Dag 9 - vrijdag 19 augustus 2016 - Reisverslag uit Tank Island, Verenigde Staten van Familie Jongman - WaarBenJij.nu Dag 9 - vrijdag 19 augustus 2016 - Reisverslag uit Tank Island, Verenigde Staten van Familie Jongman - WaarBenJij.nu

Dag 9 - vrijdag 19 augustus 2016

Blijf op de hoogte en volg Familie

19 Augustus 2016 | Verenigde Staten, Tank Island

De dag begint met regen! Veel en hard. Maar al wel lekker warm. We ontbijten in een barretje down the road en na een plons in het zwembad (het is ondertussen gestopt met regenen) gaan we naar De Miami Keys. Eilanden die door 42 bruggen met elkaar verbonden zijn. Caribisch van oorsprong. Op het laatste eiland ligt Key West. Dat is het meest zuidelijke stadje van de US. Hier zijn we hemelsbreed dichter bij Cuba (150km) dan bij Miami (200km). De weg over de Overseas Highway op de eilanden is heel mooi. Links ligt de Atlantische Oceaan en rechts de Golf van Mexico. We stoppen onderweg een paar keer om te snorkelen en om van het uitzicht te genieten.
Key West is echt mooi! Mooie straatjes met huizen met veranda's. Leuke winkeltjes en gezellige barretjes. We drinken en eten wat in de bekende bar: Sloppy Joe's. Hier zat Ernest Hemmingway altijd zijn boeken te schrijven. Leuke sfeer hier, live band.
In Mallory Square (plein bij de haven) staan allerlei artiesten de toeristen te vermaken met vuurshow, acrobaten, marktjes, een knotsgekke man met een kattenshow enz. Dit doen ze tot de zonsondergang. Schijnt een van de mooiste in de wereld te zijn hier. Dus we wachten ... En het is idd de moeite waard. Heel mooi. Al vaart er op het moment dat hij onder gaat net een zeilboot voorbij... Maar ondanks dat klapte iedereen toen hij onder ging. Leuk om mee te maken. Hele mooie dag gehad in de Miami Keys. Nu terug over al die bruggen naar het hotel.